Shetland triangle


Sain pikaneulonnalla valmista. Aloitin huivia viime viikon torstaina ja valmista oli jo tiistaina. Mutta kyllä mä ahkerasti tätä neuloinkin, kuin heikkopäinen joka välissä. Malli on ihana ja helppo, jäi päähän ja pystyi vaan neulomaan eikä tarvinnut istua nenä kiinni ohjelapussa. Mallina tässä on Shetland Triangle kirjasta Wrap Style (löytyy turusta kirjaston valikoimasta) ja lankana TeeTee kamena jota meni koko 100g:n vyyhti. 4mm puikoilla pistelin menemään ja sain aikaiseksi hyvän kokoisen huivin, siipien väli on 155cm ja korkeus 88cm. Tämä ei tosin jäänyt omaan hyllyvarastoon vaan lähti äidin työkaverille. :)

Kävin tänään ostamassa maijaa ja jannea, tilaustöihin. Sukkia ja pipoa pitäisi tehdä. Missähän välissä mä ehtisin tehdä omien ihmisteni joululahjoja? :D

4 kommenttia:

Mä olen NIIN ihaillu noita sun huiveja, ihan uskomaton tämäkin!
Mitä sanot, vaatiiko toi paljon kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä - onnistuuko jos ei noita juuri ole? Haluaisin kokeilla mutta mää käytän sen vähän kärsivällisyyteni kodin ulkopuolella... Äidit varmaan tykkää noista huiveista :)

2. marraskuuta 2007 klo 20.30  

Shettis (kuten tätä huivia kotoisasti neulojat kutsuu) on miusta helppo. Mallikerta koostuu 10 kerroksesta ja jos selviää langankierrosta ja kavennuksista, selviää kyllä tästäkin.

Sanoisin että rohkeasti vaan koettamaan! Ei nää oo niin vaikeita miltä ne näyttää, vaikka toki alku on aina hankalaa mutta silti, kyllä siihen pystyy vähemmälläkin kärsivällisyydellä. Minä kun en todellakaan ole mikään kärsivällisyyden perikuva, kaukana siitä. :D

2. marraskuuta 2007 klo 23.24  

Ihan mieletön! Mä "uskaltauduin" neulomaan syksyllä Fifi-huivin ja hirveästi tekisi mieli kokeilla muitakin pitsihuiveja. Pitää vielä kerätä rohkeutta:).

3. marraskuuta 2007 klo 11.14  

Ihana huivi! Mulla on teetee-Kamenaa kolme pakettia oottamassa, mutta taidan tehä niistä villatakin itelle. Fifi-huivi on ollu puikoilla keväästä asti, ku aika ei riitä kutomaan yhtä kierrosta. :(

7. marraskuuta 2007 klo 15.35  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu