Tilkkutäkkejä

OKL:ssä käsityötieteen sivuaineopinnoissa Kirjonnan kurssilla ihastuin tilkkutöihin, vaikken ikinä olisi uskonut minun kaltaisen kärsimättömän ja äkkiä valmista haluavan ihmisen niihin hurahtavan. Nyt olen ommellut yhteensä 4 tilkkupeittoa (oikeastaan 5, mutta yksi oli yhteistyössä kavereiden kanssa, lahjaksi muualle muuttaneelle ystävälle). Tässä ne neljä muuta.


Tämä on ihan eka tilkkutäkkini, tein sen tuolle jo mainitsemalleni kursille.





Omalle rakkaalle miehelle viime (vai oliko se edellis) kesänä ompelemani tilkkutäkki





Äitienpäivälahja tältä vuodelta, idea on Suuresta käsityölehdestä (nro 4/07), mutta muokkasin sitä hiukan. Ruutukankaisiin tilkkuihin on painettu lehden mallista muokattu lehtikuvio, ja nuo kukkatilkut on äidin lapsuudenkodin verhoista.




Ihan itselle tehty leppispeitto, eka, johon suunnittelin tuon tilkkujen muodostaman mallin itse. (juu, tiedän, ei se mikään uniikki ole, mutta en ottanut mallia mistään)


4 kommenttia:

Aivan ihania! :)

29. syyskuuta 2007 klo 22.10  

Upeita töitä! Mäkin kokeilin tänä syksynä tilkkutöitä juuri OKL:n kurssilla ja vaikka olin ihan varma siitä, että se ei ole mun juttuni, innostuin siitä kuitenkin. Mulla ei tosin ole toistaiseksi ompelukonetta, mikä vähän rajoittaa.

30. syyskuuta 2007 klo 8.26  

Vau! Mä oon jo suunnitellut ompelevani pojalle tilkkupeiton sängyn päälle, jahka hän muuttaa pinnasängystä isojen poikien sänkyyn. Ei siis ainakaan vielä vuoteen.

30. syyskuuta 2007 klo 11.51  

Upeita!
Mun tekisi myös mieli yrittää tilkkuilua, mutta en ole vielä uskaltanut. Siispä katselen vain kateellisena ;)

30. syyskuuta 2007 klo 13.37  

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu