Tui, Neulontaholisti

Heissan kaikille, Olen Tui ja neulontaholisti. :D

Mamma opetti minut neulomaan kun olin pieni, en edes muista minkä ikäinen mahdoin olla. Mamma on neulonut aina, samoin äiti joten neulominen on aina ollut luonnollinen osa elämää. Itsestäänselvyys, silleen hyvällä tavalla. Välissä on ollut pitkiä aikoja kun en ole neulonut, lähinnä johtuen käsiongelmista, mutta olen aina palannut rakkaan harrastuksen pariin. Voisin sanoa että jollain tapaa neulomisesta on tullut elinehto, se pitää minut käynnissä. Sairastan vaikeaa masennusta ja neulominen on ollut iso osa terapiaa ja kuntoutumista. Se on tuonut uusia kontakteja, uusia ihmisiä ja mikä parasta, onnistumisen kokemuksia.

Asun Turussa vaimoni, koiran ja kolmen kissan kanssa. Perheemme nuori kolli on erikoistunut kiikuttamaan esillä olevia lankakeriä pitkin huushollia, se tapahtuu niin nopeasti ettei ehdi edes tajuta mitä Kapteeni tekee kun se jo vilistää kerä suussa jonnekin. Ja tietysti aina mahdollisimman monen tuolin tai pöydän jalan ympäri. Luonnollisesti. Pirk, meidän vuotias koirapoika, taas tykkää nuuhkia miun neuleita ja tulla syliin puoliksi notkumaan kun neulon. Hassu lapsi. Olen tartuttanut neulomisvimman myös vaimooni Laikaan. Hullunlailla täällä siis neulotaan.

Viimeisen vuoden aikana neulominen on karannut vähän käsistä. Lankaa on kaapissa melkein 18kg ja lisää kantaisin koko ajan jos vaan olisi rahaa. Tosin tänä vuonna olen jo neulonutkin kohta 7kg joten kyllä minä sitä myös kulutan. Tykkään erityisesti neuloa sukkia ja pitsihuiveja, niitä ei voi koskaan olla liikaa! Olen löytänyt netin ja blogiyhteisön ja englanninkieliset neulelehdet ja -kirjat. Eli ideaähky on jatkuva ja puikoilla on aina useampi työ kerrallaan, ihan siltä varalta että jos vaikka kyllästyy toiseen niin voi sitten jatkaa toista. Sillä seurauksella että jotkut työt valmistuu tosi hitaasti koska niitä tehdään kerros, kaksi illassa. :D

Miulla on oma neuloblogi, Tuin Kutomo, josta voi myös lukea hulluista ja vähemmän hulluista projekteistani. Uusin ihastuksen kohde on kirjoneule, tosin vasta aloittelen mutta haaveissa on tehdä jokin ihana kirjoneulepusero itselleni jonain päivänä. Tavoitteet pitää asettaa korkealle! Harjoittelen nyt kuitenkin alkuun lapasilla, ne on sopivan pieniä projekteja että langanjuoksuja on helpompi hallita.

Mitähän muuta. Olen mielelläni avuksi jos tarvitsee apua esim. bloggerin käytössä, oma blogi kun on täällä kanssa niin jotenkin osaan auttaa. Ja jos ei muuta niin kiikutan tänne ihania ohjeita ja vinkkejä kivoista tarjouksista jne.

0 kommenttia:

Uudempi teksti Vanhempi viesti Etusivu